HTML

A Hunvald-ügy

Minden, amit tudni szerettél volna az ú.n. "Hunvald-ügyről", de nem merted megkérdezni... (... és eddig nem is volt kitől.)


SEBES Ügyvédi Iroda

Facebook oldalunk

Utolsó kommentek

Címkék

168 óra (11) 444.hu (21) adók (2) adósmentő csomag (1) akácfa utca (1) alkotmánybíróság (15) államtitok (1) andy vajna (2) ártatlanság vélelme (1) árvíz (1) atv (30) augusztus 20. (1) autócsodák (3) a sofőr (11) b.ágnes (4) baán lászló (3) bakondi györgy (4) balog zoltán (1) baloldal (2) bán károly (5) bárándy gergely (2) beadvány (2) belváros (1) bencze györgy (1) bérleti szerződés (2) best of (3) bírói függetlenség (20) bírósági reform (8) BKV-per (8) blaha lujza tér (3) blog (10) bócz endre (1) börtönnapló (4) brexit (1) breyer gábor (1) brókerbotrány (3) buda-cash (1) budai gyula (20) buék (7) bűncslekmény hiánya (4) bűnszervezet (1) büntetés-végrehajtás (2) burány sándor (3) CEE (3) ceglédi zoltán (3) cink.hu (4) civilek (7) cöf (3) colleen bell (1) csalás (2) csányi utca (1) császár attila (1) császy zsolt (8) csillag áruház (1) csomor sándor (1) cz.csaba (1) czine ágnes (1) d.eszter (2) d.pável (5) dávid ibolya (8) demokratikus koalíció (3) deutsch tamás (14) devizahitel (3) diákok (1) dob utca (3) dokumentumtár (37) dr.baka andrás (1) dr.handó tünde (3) dr. hegedüs istván (7) drogügyek (5) egyenes beszéd (15) egyház (4) együtt-pm (2) eladósodás (1) előállítás (1) előterjesztés (1) előzetes letartóztatás (10) elsőfokú ítélet (15) elszámoltatás (11) elte (1) EMKE (1) emmi (2) eörsi mátyás (1) érsek zsolt (2) értékbecslés (7) értékbecslő (2) erva zrt. (1) erzsébetváros (65) erzsébetvárosi újság (8) észrevétel (4) ételosztás (1) eu (7) évértékelő (1) facebook (15) fapál lászló (34) farkas ferenc (7) fazekas géza (26) felajánlás (2) feljelentés (11) feljelentő (2) felsőoktatás (1) fidelitas (1) fidesz (74) filozófus ügy (5) fleck zoltán (1) főügyészség (18) fővárosi bíróság (7) fővárosi ítélőtábla (13) fővárosi önkormányzat (2) fővárosi törvényszék (23) gál györgy (19) garancsi istván (1) gépnarancs (9) gergely józsef (4) gettó (1) gőgös zoltán (1) golcsa józsef (8) gömöri zsolt (4) göncz árpád (2) goodfriend (6) gulyás balázs (1) gulyás gergely (1) gulyás márton (1) gyermekbántalmazás (1) gyermekéhezés (6) győzelem napja (1) gyurcsány ferenc (11) habony árpád (6) hagyó miklós (16) hajdu jános (3) handó tünde (5) harmadfokú tárgyalás (7) harrach péter (3) határzár (9) házi őrizet (4) házkutatás (1) hegedűs zsuzsa (3) heller ágnes (1) helmeczy lászló (3) helsinki bizottság (1) helyi téma (1) herényi károly (7) hetek (2) heti válasz (6) hétvége (1) hír24 (2) hírcsárda (1) hírtv (21) hiszékeny dezső (7) hivatali visszaélés (9) hoffmann lászló (3) hoffmann rózsa (1) hófúvás (1) holokauszt (1) hunvald (99) hunvald per (63) hunvald ügy (77) huth gergely (1) hűtlen kezelés (24) hvg (22) ibolya tibor (9) index (12) ingatlan (3) ingatlanok (5) ingatlanpanama (13) interjú (3) internetadó (7) ítélet (42) izsáki rendőrök (2) janikovszky (3) jegyző (1) jegyzőkönyv (1) jobbik (5) jogÁsz (10) jóri andrás (3) józsefváros (1) juhász ferenc (15) juhász péter (6) juncker (1) k-cs.lászló (5) k.gábor (5) k.jenő (2) k.lajos (2) k.zsuzsanna (1) kádár andrás (1) kaiser józsef (1) kampány (12) karácsony (6) kardos péter (1) kártérítés (12) katasztrófavédelem (1) kdnp (3) kehi (1) kényszervallatás (3) kerékbilincs (2) keresztes imre (9) keszthelyi ingatlan (4) kettős mérce (1) kihallgatás (4) kilakoltatás (1) király mp kft. (2) király u.15. (6) kishantos (1) kispál tibor (3) kis jános (1) klubrádió (1) KNYF (20) kocsis máté (3) kolláth györgy (1) kollektív bűnösség (1) kolozsvári szalonna (2) komment (7) koncepciós perek (56) konok péter (1) kontroll értékbecslés (1) kormány (23) koronatanú (2) korrupció (10) kósa lajos (2) kovács zoltán (3) közérdekű adatigénylés (1) közlemény (7) közmeghallgatás (2) közpénz (15) közrend (1) köztévé (1) kronológia (1) kübekháza (2) kuncze gábor (2) kunhalmi ágnes (1) kúria (36) kutron katalin (3) lakhelyelhagyási tilalom (1) lakossági fórum (1) lakos imre (7) lázár jános (9) legfőbb ügyészség (13) lendvai ildikó (3) lengyelek (1) levél (5) luxembourgi bíróság (2) madách tér (3) magyar györgy (4) magyar hírlap (14) magyar narancs (6) magyar nemzet (26) mahír (2) mandátum (1) március 15. (2) margitsziget (1) másodfokú tárgyalás (16) matolcsy györgy (10) meghosszabbítás (1) menekültek (23) merénylet (1) mészáros lőrinc (1) mikulás (1) MNV (8) moderálási elvek (1) MOL-vezér (1) molnár gyula (18) mszp (13) mti (3) MTK (1) munkaügyi bíróság (1) n.györgy (3) nagy emília (2) nav (10) németh szilárd (5) nemzeti konzultáció (4) nemzeti ménesbirtok (2) népszabadság (19) népszava (41) népszavazás (8) nézettségi adatok (1) novák előd (1) nyakkendő (1) nyomozás (10) nyomozati iratok (7) offshore (1) okirathamisítás (1) ökotárs (1) oktatás (1) oláh lajos (1) olajfa egyesület (1) önkormányzat (30) önkormányzati képviselők (1) orbán viktor (31) ordítok blog (2) origo (5) őrizetbe vétel (1) pálffy ilona (3) pályázatok (1) pápai gábor (1) papcsák ferenc (5) párizs (1) parlament (8) pedagógusok (3) perbeszéd (4) perújítás (3) petíció (2) petrocelli.blog (1) petrocelli blog (1) piknik (1) pintér sándor (2) PKKB (33) plakátok (6) poldi bá blogja (1) polgári jogi kereset (6) polgármester (12) polt péter (38) pótmagánvád (3) provokátorok (1) pupu blogja (5) quaestor (15) rákóczi út (2) rasszizmus (3) reformok (2) rendőrség (6) rétvári bence (1) révész máriusz (1) rezsicsökkentés (4) rogán antal (9) rokkantnyugdíjas (1) rónaszékiné keresztes mónika (4) rubovszky csilla (1) rubovszky györgy (3) sajtó (31) sándor zsuzsa (20) sebes péter (6) simicska lajos (9) simicskó istván (1) simon gábor (6) start7 (1) steiner pál (1) stop.hu (6) strasbourgi bíróság (34) sukoró ügy (20) sz.piroska (1) sz.zsolt (5) szabadidő (1) szabadlábra helyezés (3) szabó zoltán (5) szakvélemény (1) szavazás (4) századvég (1) szegedi ítélőtábla (36) szegénység (7) személyes adattal való visszaélés (6) személyiségi jog (9) szijjártó péter (8) szilágyi attila (1) szilvásy györgy (14) szolgálati közlemény (2) szövetség utca (1) sztankay istván (1) tábornokper (14) tanácsadói szerződések (59) tanúvallomás (14) tanyafejlesztés (2) tarjányi péter (3) társasház-felújítás (1) tarsoly csaba (6) tasz (2) tátrai miklós (15) TEK (4) terézváros (4) terroristák (5) testületi ülés (1) tisztességes eljáráshoz való jog (9) TOP 10 (1) tóth károly (5) trafik-botrány (1) trafiktörvény (1) transparency international (1) trócsányi lászló (3) tüntetés (8) turán zsolt (2) tv2 (2) ud.zrt ügy (13) ügyészség (98) ügyészségi szóvivő (10) utolsó szó jogán (8) v.ágnes (1) vádirat (11) vagyonnyilatkozat (2) választás (24) választási bizottság (1) választójog (2) vallomás (6) várady zsolt (2) varánusz blog (3) varga mihály (1) várnai lászló (1) vasárnapi boltbezárás (9) vattamány zsolt (25) vélemény vezér (1) velencei bizottság (3) veres jános (1) verók istván (3) vesztegetés (4) vida ildikó (7) videó (15) világháború (1) villamos (3) vincent blog (4) vörösiszap-per (2) vöröskereszt (1) vs.hu (2) weinek leonárd (22) welsz-ügy (2) zugló (35) Címkefelhő

Moderálási elvek

1. Ha a másikat, nem pedig a mondanivalóját minősíted durván, kitiltunk egy időre.

2. Ha népek vagy társadalmi csoportok ellen uszítasz, kitiltunk mindörökre.

* Komentmoderálási elvek (részletesebben)
* Email: hunvaldperKUKAC gmailPONTcom

2012.03.25. 13:37 Hunvaldugy

8. Miről dönt Strasbourg? 1.

Címkék: strasbourgi bíróság

Az első részben fontos, hogy tisztázzuk, azt mikor fordulhat valaki az Emberi Jogok Európai Bíróságához, miről dönt a Bíróság és milyen következményei vannak a döntésének. Azért fontos tisztában lenni ezzel, mert a mai napig nagy a zavar ezzel kapcsolatban, a laikus közönségben.

A Bíróság olyan testület, amelybe valamennyi az Emberi Jogok Európai Egyezményét aláíró állam tagokat jelöl, akik közül az Európa Tanács Parlamenti Közgyűlése választ államonként 1-1 bírót. A testület létszáma a csatlakozásoktól függően folyamatosan növekszik. Jelenleg 47 bíróból áll.

2010. június 1-től egy alkalommal 9 évre választhatóak és 70 éves koruk betöltéséig láthatják el a feladatukat.

A Bíróság legfőbb testülete a Nagykamara, amely 17 bíróból, valamint további három bíróból, mint helyettes tagból áll.
A bíróság jelenleg öt szekcióból áll, tagjait három évre jelölik.
A szekciókat elnökök vezetik, az egyes szekciókon belül egy-egy héttagú kamara működik.
A szekciókon belül háromtagú tanácsok is működnek, amelynek a tagjait egy évre jelölik ki.
A Bíróság hivatalos nyelve az angol és a francia.
A strasbourgi emberi jogi eljárás főszabályként ingyenes, nincsenek eljárási illetékek.
A Bíróság előtt folyó eljárás döntően írásbeli, a kapcsolattartás a tárgyalás kivételével főszabályként írásban történik.

Az ügyek nagyon kis részénél tart a Bíróság tárgyalást. Olyan esetekben, amikor a tényállás másként nem volt megnyugtatóan tisztázható, vagy az ügy valamely okból különös jelentőséggel bírt. Az írásbeliség egyúttal azt is jelenti, hogy a kérelmezőnek, illetve a jogi képviselőjének fel kell készülnie a tartós levelezésre a Bírósággal. Az Emberi Jogok Európai Egyezménye mindössze keretszabályokat tartalmaz, az általánosság szintjén mozog.

A strasbourgi jog klasszikusan angolszász típusú esetjog, ahol a szabály (az Egyezmény) ismerete önmagában semmit sem ér a Bíróság joganyagának ismerete nélkül. A hazai jogászok legtöbbje számára teljességgel idegen esetjogi gondolkodás sajátos jogi hozzáállást igényel.

Akit a jogesetek érdekelnek, a www.echr.coe.int oldalon megtalálják ezeket.

A Bíróság előtt az Egyezmény kevés számú betűjén felül csakis a saját korábbi jogeseteinek van jelentősége. Amennyiben tehát található a sajátunkkal analóg eset, úgy arra feltétlenül hivatkoznunk kell, ezért létfontosságú az esetjog ismerete.

Röviden a Bíróság eljárásjogáról

A beérkezett kérelem elfogadhatóságáról egyesbíró dönt, aki nem lehet azon államból, amely ellen terjesztették elő a kérelmet.
Az elfogadható kérelmekről a szekciók illetve az azon belül működő háromtagú tanácsok döntenek.
Amennyiben a kérelemről „jól megalapozott esetjog” alapján lehet dönteni, akkor a háromtagú tanács dönt róla.
Ez az egyszerűsített eljárás, ahol a Bíróság egyszerűen az alperes állam tudomására hozza az ügyet. Az alperes állam nem vétózhatja meg az egyszerűsített eljárást.
A tanács az ügyről egyetlen ítéletben vagy határozatban dönt, de csak egyhangú döntéssel lehet meghozni.
Amennyiben nem egyhangú a döntés, akkor az ügy a héttagú kamara elé kerül.
Az egyhangú döntéssel meghozott határozat végleges nem megtámadható.

A kamara elé került ügyben a Bíróság felhívhatja a feleket, hogy csatoljanak be újabb bizonyítékokat, papírokat, tájékoztatja az érintett államot a kérelemről és felszólítja, hogy tegye meg ezzel kapcsolatban az észrevételeit (ún. kommunikáció) ill. elrendelheti tárgyalás megtartását.

Tárgyalás megtartása nagyon ritka. Magyarország esetében pl. mindössze kétszer volt (Rekvényi v. Hungary judgment of 20 May 1999, no.25390/94 és a Korbely v. Hungary judgment of 19 September 2008, no. 9174/02).

Amennyiben a kamara úgy ítéli meg, hogy az ügy kellő súlyú ahhoz, hogy az érintett államot hivatalosan értesítse, a kamara megküldi részére az általa készített jelentés némileg rövidített változatát, egyúttal felteszi azokat a konkrét kérdéseket, amelyek megválaszolását a válaszadási határidő megjelölésével várja a kormánytól. Ezt a folyamatot nevezik kommunikációnak.

Az észrevételeket a hivatalos nyelven és az érintett állam anyanyelvén is be kell csatolni.
Az érintett kormány észrevételeit a Bíróság Hivatala továbbítja a kérelmezőnek azzal, hogy az általa megjelölt határidő alatt megteheti azzal kapcsolatos ellenészrevételeit.
A válaszészrevételeket a kérelmezőnek elegendő az anyanyelvén benyújtania.
Az eljárás bármely szakaszában a felek peren kívül is megállapodhatnak és „békés megállapodást” köthetnek. Ez az ügy „végét” jelenti. Ha ez nem történik meg, akkor a Bíróság ítéletet hoz.

Lehetséges, hogy a kártérítés kérdésében már az érdemi döntéskor is minden információ a Bíróság rendelkezésére áll, és az ítélet ilyen esetben az erre vonatkozó rendelkezéseket is tartalmazza, de az is lehetséges, hogy erről külön fog a Bíróság egy későbbi időpontban rendelkezni. A meghozott döntések végrehajtását az Európa Tanács Miniszteri Bizottsága ellenőrzi. Kezdetben gyakorta előfordult, hogy az egyes tagállamok vonakodtak a terhükre megítélt összegek folyósításától, azonban amióta az Európa Tanács jobban odafigyel erre, és időszakonként közzéteszi az ilyen módon lezáratlan ügyek listáját, ez nemigen fordul elő. A bírósági eljárás időtartama az érdemi eljárás esetében 4-5 év.

Ki fordulhat a Bírósághoz?

  1. Akinek az Egyezményben lefektetett jogait megsértették.
  2. Aki az összes hazai jogorvoslati lehetőséget kimeri tette a sérelmének rendezésére.
  3. Amennyiben a vonatkozó sérelmére a hazai jogorvoslatban nincs lehetősége vagy nincs hatékony jogorvoslatra lehetősége.

Fontos szabály, hogy az utolsó érdemi döntés meghozatala kézhezvételétől, amennyiben nincs hazai jogorvoslati lehetőség, akkor a sérelmezett eseménytől-időpontjától számítva hat hónapon belül kell a kérelmet a Bírósághoz benyújtani. Ez a hat hónapos szabály. Ha ezt elmulasztjuk, később erre már nincs lehetőségünk.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://hunvaldugy.blog.hu/api/trackback/id/tr354338376

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.